Ik vertrek

De knoop is doorgehakt, ik vertrek. Geen reis naar een Zuid Europees land, waar ik de taal niet spreek, maar een entrepreneur journey. Na ruim 25 jaar mijn tanden gezet te hebben in verschillende merk- en marketingvraagstukken begin ik voor mezelf. De eerste touchpoints van mijn journey zijn inmiddels geraakt. Ik heb me ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, verdiept in het ondernemerschap en een online boekhoudprogramma aangeschaft. Voor het eerst in al die jaren denk ik na over mijn eigen merk.

Te beginnen met een merknaam. Kort en krachtig met een duidelijke link naar merken. Want uiteindelijk draait mijn werk daar om. Mensen en merken met elkaar verbinden. Of het nu gaat om een internal branding traject, een introductie of een mooie doorvertaling van het merk in een sponsorship of klantevent. Van concept tot realisatie dus. Ik laat het pas los als het verschil is gemaakt. Oftewel als jij als klant het merkt. Merkt. Een naam met een hoofdrol voor merken en een knipoog naar mijn missie: zorgen dat jij als klant het effect van mijn werk ervaart.

Manon Kwekkeboom heeft deze merkgedachte goed weten te vertalen in een logo. Ook hier vormt het woord merk de basis. De t is afwijkend vormgegeven en voorzien van een punt. Op mijn visitekaartje (vraag er gerust één als je me tegenkomt) komt deze t met punt weer terug. Een knipoog naar mijn to-the-point communicatie. Als je mij een beetje kent, herken je deze no-nonsens aanpak ongetwijfeld. Ik draai er niet omheen, zeg waar het op staat. Net als de pay-off ‘marketing & meer’.  Marketing geeft mijn werkterrein aan, maar ik bied jou graag net dat beetje meer.

Het merk is geregistreerd en ik ben gestart met mijn eerste opdracht. Binnenkort meer merkt werk. Kun je hier niet op wachten? Samen een kop koffie drinken kan natuurlijk ook.